lördag, april 19, 2008

Kan hår krympa??

Jag gick till hårfrisören idag. Tog 12.08 tåget till Alingsås Det avgick från Herrljunga station prick 12.00 (Vem sa att SJ inte kan hålla tiden???). När jag satt där i stolen och försökte ge frisören anvisningar om hur jag ville ha det kändes det som att han inte förstod mig. Håret var ju fortfarande för långt! Inte lätt att kommunicera när man verkar tala två olika språk.

Hur som helst tackade jag för mig och tog med glatt och humör och promenerade iväg till ÖB och MAXI för att bränna kassakossans sista slantar för denna månad. Solen sken, men det var kylslaget i vinden. Efter två timmar var jag tillbaka på tåget med två fulla kassar livsmedel och ny frisyr, nöjd som få.

Väl hemma möts man av tjejens chockade uppsyn och klämkäcka kommentar "Qué ha pasado?" Vadå vad har hänt? Jag har ju klippt mig .... :o/
Någon påpekade att det var kortare än sist så jag slängde en blick i spegeln. Dra på trissor om hon inte hade rätt!!! Håret var helt plötsligt inte hår längre, det var stubb, golfgreen, waov!

Kan hår spontant dra sig tikllbaka eller har jag bara vandrat runt i solen för länge? Kanske är det mitt huvud som har svällt....?

***funderar***

Inga kommentarer: